tirsdag den 29. august 2017

Rheinlust i Silkiull

Jeg er nu langt om længe med i klubben af de, der har strikket sjalet Rheinlust. Hvis man kigger på Ravelry.com eller bare googler det, kommer der masser af resultater op i alle mulige garnkvaliteter. Jeg har strikket mit i Silkiull fra Navia, som er en silke-uld-blanding (det siger navnet vist også!), en kombination, som silken giver en lækker tyngde og ulden alligevel bløder silkens stivhed op. Ren silke er rigtig hårdt at strikke i, der er ingen elasticitet overhovedet.


Mønsteret var i virkeligheden lidt af en kælling, fordi der er så mange drejede masker - og det tager bare længere tid. Samtidig er overgangene mellem bølgerne ikke ens hver gang, men, hver anden, hvilket kræver opmærksomhed. Jeg vil tro de sidste 40cm kunne jeg strikke uden at kigge i diagrammet - men det siger heller ikke så lidt.
Resultatet har været alt arbejdet værd - det er SÅ flot, og lækkert varmt og blødt.



Sjalet er strikket for Netgarn, og hænger i butikken i Banegårdsgade 5 i Århus. Jeg tænker, at jeg selv på et tidspunkt også skal have et, men holder lige en lille pause - så sjovt var det jo heller ikke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...